torsdag 15 november 2012

Tid är pengar ..


 
.. och just nu skulle jag betala nästan vilken summa som helst om tiden bara kunde stå stilla ett tag. Dagarna flyger i väg och snart går vi in i årets i särklass mysigaste månad. December närmar sig som sagt med stormsteg och min "inför julen"-lista känns som flera mil lång. Så mycket att göra, så lite tid. Jag vet att julen kommer komma i vilket fall men jag vill att allt ska vara perfekt vilket leder till stress och ångest när man inte är effektiv på varje ledig stund man har. Samtidigt så ska veckorna innan jul vara avkopplande och sådär mysiga som bara dessa veckor kan vara. Hur får man den ekvationen att gå ihop?
 
 
Iallafall, igår beställde jag boken "Pepparkakshus och mera julbus", så i år tänkte jag försöka mig på att få fram ett pepparkakshus i någon form. Kände att detta var ett bra debut-år för det, eftersom  jag inte har nog med saker på min lista redan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar